3 výzvy pro Future Farming

3 výzvy pro Future Farming

Aquaponie je v českém prostředí stále ještě novým oborem. Ve stejně dynamickém rozvoji jako v zahraničí jí přitom brání byrokratické překážky a samozřejmě také nedůvěra některých lidí a často i médií. Ta přitom nepramení z ničeho jiného než z nepochopení nebo z neznalosti. Future Farming se navzdory tomu stal aquaponickým lídrem nejen v Česku, ale také ve střední Evropě. V současné době však musí čelit třem výzvám, ke kterým se nicméně staví čelem a se svými investory, zaměstnanci a veřejností aktivně komunikuje.

Výzva č. 1: Úplná úhrada jistiny dluhopisů

V listopadu 2023 bohužel došlo k neuhrazení jistiny dluhopisů u několika klientů Future Farming. Důvodem bylo strategické rozhodnutí o posílení aquaponické struktury o farmu Lážovice, známou jako Rybí zahrada. Díky tomu jsme mohli urychlit budování komplexní aquaponické struktury o 10-12 měsíců. S klienty dotčené emise aktivně komunikujeme a samozřejmě jsme jim nabídli možnost finanční či hmotné kompenzace v návaznosti na jejich preferenci. Opět jen dodáme, že jsme za uplynulá období řádně vyplatili přes 100 mil. Kč na emisích společnosti.

Výzva č. 2: Zřízení zástavních práv k podílům některých společností ve prospěch finančního úřadu

V současných dnech může médii projít zpráva o tom, že u některých společností, jako např. Future Farming Venture, s.r.o. (dceřiná společnost Future Farming s.r.o.) došlo k zřízení zástavních práv ze strany Finančního úřadu z důvodu daňových nedoplatků. I tuto situaci aktivně řešíme. 

V následujících týdnech bude dané zástavní právo odstraněno. Zcela konkrétním důvodem jsou neshody  a podání rozporu z naší strany k části daňového nedoplatku.   

Toto jednání se bohužel protáhlo, ale během následujících dnů bude celá záležitost uzavřená, bez škod na fungování firem nebo omezení činnosti. I v tomto případě samozřejmě aktivně komunikujeme s klienty a jsme připraveni plnit veškeré své závazky vyplývající z konečného rozhodnutí Finančního úřadu.

Výzva č. 3: Negativní kampaň a hon za senzačními titulky zesiluje

Do tohoto složitého období patří také neustálá a velmi intenzivní snaha některých jednotlivců z řad redaktorů zajistit si co možná největší senzaci. Je otázka, jak jinak si vysvětlit, že zcela běžné dílčí neúspěchy v našem podnikání, které jsou v podobné míře přítomné i v jiných českých i zahraničních firmách, jsou nelegitimně formulovány v bulvárních článcích s titulky, které mají za cíl vyvolat co největší pozornost. Tato negativní kampaň a hon za senzačními titulky zesilují, přičemž nám není umožněno se těmto opakovaným útokům na naše podnikání adekvátně bránit.

Rozumíme, že náš inovativní přístup a projekt jsou složité a jejich úplné pochopení vyžaduje čas a ochotu se vzdělávat. Nicméně nerozumíme tomu, proč a kým jsou tito jednotlivci motivováni k hledání i sebemenší chyby v našem podnikání. Je zjevné, že vždy bylo snazší útočit a ničit, než spolupracovat a tvořit. Nápovědou pro naše investory pak může být fakt, že útočné a bulvární články se objevují pouze na části webového portálu a stále od stejného autora, na jehož redakční činnost i přístup k žurnalistice jsme již několikrát veřejně upozorňovali. Se všemi dalšími mediálními domy máme pak vztahy zcela korektní.

Pokud bychom měli vybrat jeden společný jmenovatel všech výzev, je to aktivní komunikace. Se všemi zúčastněnými stranami proto včas a věcně komunikujeme a informujeme je o důležitých a nezbytných krocích i nad rámec legislativy.

Sdílet článek

Líbí se vám článek? Nepropásněte další

Přihlaste se do občasníku naší aquaponické redakce.

    Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

    Future Farming v médiích

    Myslete globálně, jednejte lokálně

    Zapojte se do komunity moderního zemědělství 21. století. Přispět k lepší budoucnosti naši země můžete i vy. Je to snadné.